Тернопіль

В любові та із особливим завзяттям: як у Тернополі навчаються діти з особливими потребами

Вони потребують любові та відмінних умов, хочуть вчитись і розвиватись. Вони – вихованці Тернопільської спеціальної загальноосвітньої школи, яка займається навчанням, вихованням і розвитком дітей з особливими освітніми потребами. Віта – учениця 8 класу, дівчинці подобається у цій школі, найбільше любить малювати, показувати свій світ через малюнки.

У цьому класі четверо дітей, така кількість дозволяє максимально приділяти увагу кожному. У кімнаті круглий стіл і дошка, яку встановили незвично. Щоб діти розвивали навички побуту, тут створили імітацію кухні. Усі вчителі з багаторічним досвідом і першочергово намагаються задовольнити потреби кожної дитини відповідно до її характеру.

– Завдання нашого закладу в тому, щоб максимально забезпечити потреби кожної дитини зокрема і всіх наших учнів в цілому. Тому ми намагаємося не лише дбати про навчально-виховний процес, а й проводити корекційні заняття та забезпечувати їх відповідними санітарно-гігієнічними умовами. Щоб діти відчували себе вільними, люблячими і тими, яких люблять і в безпеці, – каже вчитель-дефектолог Тернопільської спеціальної загальноосвітньої школи для дітей з особливими потребами Юлія Зімчук.

У цьому закладі – 98 діток з особливими потребами, у кожного свої здібності та задатки. Усі вони спільно з педагогами та батьками радіють як маленьким досягненням, так і великим перемогам, заради яких працюють спільно та наполегливо.

А це вже не спеціальна, а середня загальноосвітня 28-а тернопільська школа. Заклад адаптований для навчання особливих діток, тут працює два класи, один із них відкрили 2 роки тому, а інший відкрили першого вересня. В двох інклюзивних класах навчається вісім діток з особливими потребами: порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором чи слухом, легкими інтелектуальними порушеннями.

– Якщо в дитини немає настрою, то і навчання воно так собі відбувається, але якщо дитина прийшла з настроєм, або в дитини цей настрій з’явився в цій кімнаті. Ну як правило їм тут дуже комфортно і затишно, тоді дуже легко проходить заняття з ними, – каже практичний психолог Тзош №28 Вікторія Гордієнко.

Ще один заклад де працюють з особливими дітками, – Тернопільський дошкільний навчальний заклад № 2. Його вихователі часто відвідують тренінги на одному з таких вони побачили інтерактивну підлогу. Одразу вирішили, що садку вона просто необхідна і ось уже з вересня на ній займаються тернопільські дітки з особливими потребами. Такий прилад єдиний у нашому місті.

– Це дуже цікавий новітній метод, оскільки він подобається усім діткам, тому що поєднує у собі форму веселої активної гри. Дає можливість діткам ініціативу свою проявити, тут добираються різні завдання для активізації пізнавальної діяльності і можна відповідно корегувати різні вправи для рефлексії. Дуже діти успішно використовують знання з соціального досвіду у конкретно заданій практичній ситуації, – розповідає практичний психолог Тернопільського дошкільного навчального закладу № 2 Оксана Хомик.

Вони щирі, безпосередні, вміють відчувати і любити. Вони, як і всі інші діти, люблять гратися, хочуть мати друзів, потребують нашої допомоги, розуміння і підтримки. Відтак, вихователі та педагоги звертаються до батьків та оточуючих допомагати дитині розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти.

Оля Боднар, Антон Марчевський, Павло Верхолюк, Т1 Новини.



Loading...







Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

    Пошук

МИ У FACEBOOK