Файне місто

Чому тернопільський аеропорт не може приймати лоукости з Європи?

Іноземні лоукости вже освоїли чотири українські міста – Київ, Львів, Харків та Одесу. Завдяки дешевим перельотам українці мають змогу вигідно і швидко дістатись у будь-яку країну Європи. Тим часом у цих містах спостерігається і приріст туристів-іноземців. Минулоріч компанії-лоукостери зацікавились і тернопільським летовищем, проте чому наше місто і досі не приймає літаки з Європи, дізнавався Сергій Балуцький.

Тернополянин Олег Кошла відвідав 52 країни. Хлопець каже, завдяки безвізовому режиму мандрувати не лише просто, але й дешево. Допомагають у цьому бюджетні авікомпанії. Кілька років тому Олег створив спільноту у мережі Facebook. Там він радить, де брати дешеві авіаквитки.

– Я сам моніторив зарубіжні сторінки і постійно отримував від друзів питання, а де ти знайшов такі квитки. І щоб кожному не відповідати у приват я вирішив закидати найтоповіші пропозиції, які стосуються України чи Польщі, – каже мандрівник Олег Кошла.

Олег каже, зараз не лише українці відкривають нові країни та подорожують, але й іноземці теж у свою чергу цікавляться Україною. Зокрема, Львів, де минулого року з’явився Ірландський лоукостер Ryanair, став одним з найпопулярніших міст для відвідин британців.

– Львів отримав Згідно рейтингів перше місце в Європі по кількості зростання туристів з Британії. Тому Україна зараз дуже цікава іноземцям, – додає Олег Кошла.

Мандрівник переконаний, Тернопіль теж цікавий для іноземців. І якби у місті працював аеропорт, то це значно б збільшило кількість туристів. Олег показує, на сторінці одного з відомих лоукостів і досі Тернопіль у закладці, як місто, де можна скористатись послугами компанії.

Слова мандрівника підтверджує і директор тернопільського летовища Юрій Малецький. Він каже, зараз в Україні є тенденція до розвитку регіональних аеропортів і Тернопіль – не виключення. До нашого міста приїжджали представники компаній “Мау”, “Рейнейр”, “Візейр”, які розглядали наш аеропорт як місце стикування рейсів чи нових повітряних сполучень. Проте, є ряд проблем.

– Основною проблематикою для аеропортів, які не працювали це було відсутність узаконених земель, – зауважує директор Тернопільського летовища ( Тернопільське обласне комунальне підприємство «Тернопільавіаавтотранс») Юрій Малецький.

Узаконювати землі тернопільського летовища почали тільки у 2016 році. І виявилось, що наявної землі замало для того, аби відродити аеропорт. Зокрема мова йде про злітну смугу. Юрій Малецький каже, її довжина на тернопільському летовищі – 2 кілометри, а це критично для літаків, які використовують компанії лоукостери. До того ж асфальтне покриття вже не придатне для посадки.

Ще однією проблемою для аеропортів, зокрема і тернопільського є те, що приміщення застаріле і не може приймати сучасні літаки.

– Авіакомпанії зараз ставлять основні вимоги це по часу обробки багажу і обробки одного пасажира, це 40 хв. Якщо взяти до уваги, що літаки 180-200 місні, тобто 200 пасажирів обробити у цьому приміщенні, треба ділити на спеціальні зони, добудовувати стерильні зони, – додає Юрій Малецький.

Юрій Малецький каже, наразі для відновлення тернопільського аеропорту насамперед необхідне фінансування і підтримка держави.

Сергій Балуцький, Оксана Задорожна, Павло Верхолюк, Т1 Новини



Loading...







Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

    Пошук

МИ У FACEBOOK