Файне місто

Книгу скарг скасували: як це вплине на якість та куди відтепер скаржитися тернополянам?

Книгу відгуків та пропозицій – відмінили. Таке рішення ухвалив Кабінет Міністрів України. Вона заважає бізнесу і вводить в оману покупців, вважають в Мінекономрозвитку. Там пояснюють, сьогодні бізнес в нашій країні витрачає більше 125 млн грн, щоб виконувати всі вимоги щодо ведення книги. А покупці рідко залишають свої записи. Про це у сюжеті Тернопіль1.

Книга відгуків та пропозицій. В ній тернополяни могли написати позитивний чи негативний відгук. Проте за рішенням Кабміну тримати таку книгу в магазині тепер не обов’язково. Думки з цього приводу різні. Наприклад, працівникам магазинів таке нововедення не подобається. Продавець-консультант Галина вважає, щоб покращити свою роботу важливо знати думку покупця. “На жаль, мало хто на це звертає увагу. Проте, приємно коли тобі напишуть хороший відгук, що працівник гарно обслужив, ввічливий. Але, здається, люди соромляться це робити”, каже продавець-консультант Галина.

Тернополяни зізнаються, відгуки у книзі скарг залишають не часто. Зазвичай вирішують проблемні питання з адміністратором закладу, або ж обирають варіант – просто змовчати.

Молодь, яка з нами спілкувалась вважає, що книга скарг в еру технологій та інтернету більше не потрібна. Адже тепер будь-який прогресивний магазин має власну сторінку в соціальних мережах, саме там покупці можуть залишати свої відгуки, скаржитись чи хвалити.

Що ж думають з приводу ініціативи Кабміну власники, директори чи працівники різних закладів – ми вирішили з’ясувати. Зазвичай кажуть, не зміниться нічого. Люди на книгу не звертають увагу, записи залишають там вкрай рідко, а от підприємець платить за її ведення. ”Кожен власник магазину й так турбується, щоб покупцям було добре. Тож та книга нікому не потрібна. Зараз можна в соціальній мережі написати. Там всі й так про все знають навіть більше чим треба”, каже адміністратор магазину Василь.

А от в управлінні захисту прав споживачів запевняють, соціальні мережі не зможуть замінити книгу скарг та пропозицій, адже люди похилого віку не вміють користуватись інтернетом. Та додають, не погоджуються з рішення Кабміну, адже така книга зовсім не обтяжувала підприємців. Штрафи за некоректне введення книги були мінімальними – від 17 до 170 гривень. Проте на офіційному сайті Мінекономрозвиктку пишуть, все ж витрати є: це щоквартальна перевірка, розгляд звернень, зберігання листів, підготовка звітів. За розрахунками загальні витрати сягають більше 125 млн грн у рік. “Однак я погоджусь з Міністерством, у книзі залишались особисті дані: прізвище, адреса, номер телефону. Тож будь-хто міг ці дані використати в особистих цілях”, додає начальник управління захисту прав споживачів ГУ Держпродспоживслужби Тетяна Трінька-Яворська.

Проте альтернатива є, тепер якщо споживач захоче поскаржитись – можна особисто написати відгук керівництву. Це можна зробити через інтернет або ж поштою рекомендованим листом. Крім того, є можливість звернутись до суду чи у Держпродспоживслужбу.

Тетяна Муран, Тарас Троян









Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

    Пошук

МИ У FACEBOOK